Frågor & Svar

Mitt bredband fungerar inte eller har bristande prestanda
Bredbandet till Glöden 5 levereras av leverantören Ownit. Varje lägenhet har ett eget bredbandsuttag där det går att koppla in en router eller en sladd direkt till datorn. Om bredbandet inte fungerar är det viktigt att ta reda på om felet är i den egna datorn eller hos bredbandleverantören (tekniken som installerats i huset). Om bredbandet exempelvis fungerar med en annan dator eller om grannens bredband fungerar är felet troligtvis i den specifika datorn. Om inte kan det vara fel i kopplingen till lägenheten eller hos Ownit. Det går då bra att kontakta deras kundservice.

Min TV-signal är svag eller fungerar inte
Föreningen tillhandahåller signalen från marksänd digital-TV i antennuttaget. Glöden 5 har gjort mätningar som visar att signalen från husets antenn är mycket stark och om det är problem beror det troligtvis på TVn alternativt kablarna mellan antennuttaget och TVn.

Jag vill boka gästlägenheten, hur gör jag?
Föreningens gästlägenhet/föreningslokal finns att hyra för 200 kr per dygn. Bokning sker på en lista som hänger i källargången utanför tvättstugan. För att läsa mer om reglerna för lånelägenheten se längst ner på sidan Praktiskt.

Jag har förslag om något som ska förändras/förbättras/åtgärdas
Kontakta styrelsen direkt eller lämna ett meddelande i föreningens brevlåda vid hissen på Gävlegatan. Kontaktuppgifter till styrelsemedlemmar finns på anslagstavlan i trapphusen.