Frågor & Svar

Mitt bredband fungerar inte eller har bristande prestanda
Bredbandet till Glöden 5 levereras av leverantören Bredband2. Varje lägenheten skall ha ett eget bredbandsuttag där det går att koppla in en router eller en sladd direkt till datorn. Om bredbandet inte fungerar är det viktigt att ta reda på om felet är i den egna datorn eller hos bredbandleverantören (tekniken som installerats i huset). Om bredbandet exempelvis fungerar med en annan dator eller om grannens bredband fungerar är felet troligtvis i den specifika datorn. Om inte kan det vara fel i kopplingen till lägenheten eller hos Bredband2. Det går då bra att kontakta deras kundtjänst.

Min TV-signal är svag eller fungerar inte
Glöden 5 tillhandahåller SVT1, SVT2 och TV4 genom antennuttaget (analogt). De som vill ha fler kanaler kan köpa exempelvis ett paket från Boxer. Glöden 5 har gjort mätningar som visar att signalen från husets antenn är mycket stark och om det är problem beror det troligtvis på TVn alternativt kablarna mellan antennuttaget och TVn. Ofta kan Boxers kundtjänst hjälpa till att felsöka detta.

Jag vill boka lånelägenheten, hur gör jag?
Föreningen lånelägenhet/föreningslokal finns att hyra för 200 kr per dygn. Bokning sker i en lista som hänger i källartrappan. För att läsa mer om reglerna för lånelägenheten se längst ner på sidan Praktiskt.

Jag har förslag om något som ska förändras/förbättras/åtgärdas
Kontakta styrelsen! (Kontaktuppgifter på anslagstavlan i trapphusen)