Praktiskt för boende i föreningen

Fastighetsskötsel
Jourfirma
Försäkringar
Tvättstuga
Innergård
Hobbyrum
Internet
Telefoni
TV-distribution
Hushållssopor
Soprum
Ekonomisk förvaltning
Gästlägenhet
Andrahandsuthyrning
Ombyggnad/förändring av lägenhet

Mer detaljerad information finns i föreningens Välkomstbrev som alla nyinflyttade får av föreningen.

Fastighetsskötsel

Desk Bygg har hand om skötseln av vår fastighet. Kontaktinformation för Desk Bygg finns på anslagstavlan vid hissarna.

Jourfirma

Vid akuta behov utanför kontorstid som kräver omgående åtgärd, t.ex. då ett rör sprungit läck, kontaktas Dygnet Runt Service, telefon 08-18 70 00.

Försäkringar

Föreningen har tecknat en försäkring hos Trygg Hansa som motsvarar bostadsrättstillägget för alla medlemmar. Detta innebär att man bara behöver teckna hemförsäkring för sin lägenhet.

Tvättstuga

Föreningens tvättstuga ligger i källaren på S:t Eriksgatan. Bokning av tvättstugan sker med hjälp av låscylinder på bokningstavlan i källargången utanför tvättstugan. Lämna alltid tvättstugan i det skick som ni önskar finna den. Luddfiltret till torktumlaren/torkskåpet, tvättmedelsfacken och golvet skall rengöras efter avslutat tvättpass. Mattor får inte tvättas i maskinerna. För ytterligare ordningsregler se anslag i tvättstugan.

Innergård

På innergården har föreningen en uteplats med gemensamma utemöbler och en grill. Dynor till stolarna förvaras i dynlådan på uteplatsen. Den som tar fram dynorna ansvarar för att lägga tillbaka dem. Den som använder en grill ansvarar för att grillen lämnas i det skick man själv önskar finna den. Efter klockan 23.00 ska det vara tyst på innergården.

Bokning av uteplatsen för större evenemang sker på listan i källargången utanför tvättstugan.

Hobbyrum

Föreningen har ett hobbyrum som är tillgängligt att använda. Kontakta föreningen för mer information.

Internetuppkoppling

För bredband har vi ett eget fastighetsnät och i varje lägenhet finns ett uttag (UTP) för bredbandsuppkoppling.

Alla lägenheter är gruppanslutna till Ownit med 1000 Mbps. Kostnaden för bredband debiteras på samma avi som månadsavgiften.

Telefoni

Telefoni kan fås genom traditionell telefoni eller genom IP-telefoni via bredbandsuttaget. IP telefoni kan beställas från valfri operatör.

TV-distribution

TV via bredband finns tillgängligt genom vår Internetleverantör Ownit.

Hushållssopor

Hushållssopor läggs i sopnedkastet vid entrén till Gävlegatan. Här får endast hushållssopor slängas.

Soprum

I soprummet på Gävlegatan finns behållare för hushållsavfall, matavfall, tidningspapper och glas. I soprummet finns även papperspåsar för sortering av matavfall.

Inga grovsopor får lämnas i soprummet. På Stockholm Stads hemsida kan du läsa mer om avfallshantering och hitta lokala sopstationer där grovsopor kan lämnas in. Den närmaste återbruksstationen finns i Vanadisberget vid Roslagstull.

Ekonomisk förvaltning

Föreningens ekonomiska förvaltare är Nabo, telefon 010-288 00 27. Man kan även logga in på medlemssidan och registrera sitt ärende med en förfrågan  eller begäran.

Gästlägenhet

En gästlägenhet/föreningslokal finns att hyra för 200 kronor per dygn. Bokningslista och ordningsregler för nyttjande av lägenheten finns uppsatta i källargången utanför tvättstugan. Koden till nyckelboxen finns i Välkomstbrevet.

Boende i lägenheten och den medlem som har hyrt har ansvar att lägenheten är i gott skick när den lämnas och att ordningsregler följs.

Andrahandsuthyrning

För ansökan om andrahandsuthyrning logga in på Nabos kundportal och registrera din ansökan https://portal.nabo.se/kundportal/login

Ombyggnad/förändring av lägenhet

Ansökan med beskrivning och ritning som visar lägenheten före och efter planerad förändring samt hur lång tid arbetet förväntas pågå skickas till styrelsen för granskning.
Ansökan om Förändring av lägenhet